Karnawał blogowy, wrzesień 2011

by 1.10.11 9 komentarze
Przeżyłam wrzesień, czyli miesiąc powrotu do pracy po ponadrocznej przerwie. Blog ten jest fanowski, mało osobisty, więc na ten temat zmilczę i pozwolę sobie przejść prosto do polecanek.


1. Romantyczna przyjaźń i inne takie ninedin; zaczynamy z przytupem, bo wpis przyprawił mnie o niemałą euforię. Przepiękna analiza slashu/męskiej przyjaźni w dzisiejszej popkulturze z perspektywy historycznej. Polecać tę notkę będę chyba już zawsze.

2. Zajdlowe zamieszanie Shadowa; warto przeczytać z uwagi na rozsądny postulat o utworzeniu polskiego odpowiednika John W. Campbell Award.

3. Pumpkin Pie Milkshake Recipe Elsie Larson; bardzo jesienny przepis z moim aktualnie ulubionym warzywem (zawsze o tej porze roku odbija mi na tym punkcie i kupuję różne rodzaje dyni na kilogramy), czyli milkszejk o smaku dyniowego ciasta.

4. Mononoke TV Szyszki; czyli krótki wpis o "Sprzedawcy leków", anime, które ciągle zamierzam obejrzeć, a jakoś brak mi na nie czas. Ale sami spójrzcie na tę graficzną psychodelę!

5. Androny, Jan Brzechwa Bazyla; oto wpis mi bliski niezmiernie, bo o książce, którą od miesięcy wałkuję z Maciejem na dobranoc. Omijamy tylko "Koziołeczka", bo ten tchórz to nie jest dobry wzór do naśladowania...

6. Recenzje: Szaleństwo aniołów Aniołaka; Matthew Swifta uwielbiam i doczekać się nie mogę tomu czwartego (który w międzyczasie zmienił tytuł, hmm...). Tutaj recenzja zachęcająca, opisująca dokładnie plusy i minusy książki. Dla miłośników urban fantasy i Londynu.

7. Drzazgi w oku carrie; notka genderowa o tym, dlaczego kobiety nie lubią bohaterek z fangirlowanych przez siebie rzeczy. Bardzo ciekawy wywód, choć nie rozumiem, jak można lubić Gwen Cooper (...ups..).

8. Lata 80.: walka z dyktaturą Wojtka Orlińskiego; krótkie wprowadzenie do serialu "Blake's 7", czyli los po raz kolejny pokazuje mi, że powinnam zacząć oglądać ten serial - tylko nie mam z kim. Może zróbmy jakieś wyzwanie oglądaniowe po zakończeniu aktualnego sezonu "Doktora Who": oglądamy jeden odcinek na tydzień i opisujemy swoje wrażenia na blogach?

Rusty Angel

Fangirl

Ola. Fangirl. Matka smokom. Żona pisarzowi. Lubi czytać, pisać i uczyć się nowych rzeczy. Uwielbia wielkie roboty.