Tej notki miało nie być...

by 2.2.12 6 komentarze
... ale będzie, bo dlaczego tylko ja mam cierpieć.

Mój dobry przyjaciel T., którego pewnie już znacie, bo kilkukrotnie go na tym blogu wspomniałam, ma dar do wyszukiwania w czeluściach internetu rzeczy dziwnych i traumatycznych, którymi potem się ze mną, wbrew moim protestom, dzieli. Jeszcze pal licho, gdy rozmawiamy o rajstopach dla mężczyzn, bo mężczyźni w szpilkach to jeden z *wstydliwe wyznania* moich kinków, ale gdy rozmowa schodzi na polską kinematografię, to ja wysiadam. A przynajmniej chciałabym wysiąść, zanim mój mózg dozna nieodwracalnych obrażeń.

Nie dalej jak wczoraj Quentin zapodał linka do pewnego zwiastuna polskiego filmu, zastanawiając się, jak to jest możliwe, że Amerykanie potrafią lepiej lizać szyby. Szczerze mówiąc nie znam odpowiedzi na to pytanie (i właściwie nie chcę znać), ale okazuje się, że potrafią lepiej nakręcić każdy zwiastun; zresztą każdy, kto raz zobaczył "Holiday" wie dobrze, że jest nawet specjalna profesja, trudniąca się tylko i wyłącznie poprawianiem zwiastunów filmowych. Polacy się uczą na własnych błędach, ale nie dość pośpiesznie, co w bolesny sposób ilustruje ten trailer do "Hansa Klossa":



Najgorsze jest to, że już, już widzowi wydaje się, że wszystko będzie w porządku, a potem jest jakaś dziwna scena wybuchu czy niedopasowana czcionka i cały zamysł  artystyczny bierze w łeb.

Ale to jeszcze nic.

Okazuje się, że nasi rodacy wpadli na bardzo "genialny" pomysł: zrobią film pod tytułem "Kac Wawa". Jeśli w tym momencie uznaliście, że to remake beznadziejnej, acz niezwykle kasowej produkcji zza oceanu, zatytułowanej "Kac Vegas", to śpieszę poinformować, że twórcy filmu odżegnują się od jakichkolwiek zapożyczeń tymi słowy:
"Wszystkie sytuacje, które zobaczymy w tym filmie, zdarzyły się naprawdę. W obrazie najbardziej zaskakuje scenariusz. Powstał on jeszcze przed amerykańską wersją "Kac Vegas", której dwie części biły na świecie rekordy popularności. Podobieństwa widoczne są gołym okiem, ale to zbieg okoliczności, że w Polsce i Ameryce napisano podobne historie." źródło
Right, oczywiście, że wam wierzę, zwłaszcza po zapoznaniu się z materiałem dowodowym w postaci tego trailera:


A wiecie, co jest najokropniejsze w tym wszystkim? Byłam święcie przekonana, że nie da się zrobić czegoś gorszego niż "Kac Vegas". A Polak potrafi... I w dodatku w 3D.

Rusty Angel

Fangirl

Ola. Fangirl. Matka smokom. Żona pisarzowi. Lubi czytać, pisać i uczyć się nowych rzeczy. Uwielbia wielkie roboty.