Karnawał blogowy, marzec 2012

by 1.4.12 8 komentarze
"Czarny marzec" na szczęście się skończył, uff, choć z moje go punktu widzenia był to głównie miesiąc, w którym odkryłam, że wewnętrzny przymus publikowania wielu notek miesięcznie jest co najmniej szkodliwy. Nevermore. Kwiecień zaś będzie miesiącem szekspirowskim, a co, od czasu do czasu może być monotematycznie!

Czas na polecanki!

1. Co zobaczycie kiedy zaczniecie słuchać czyli zwierz zakochany w sztuce nieco zapomnianej zwierza popkulturalnego, czyli o słuchowiskach BBC, nie tylko tych z Benedictem Cumberbatchem, fachowo i z humorem. Poza tym mam w nosie to, co powiedziałam ostatnim razem, o ograniczonym polecaniu tekstów z blogrolki - z blogrolki pochodzą najlepsze teksty!

2. Niechaj tyran drży ninedin: niendin założyła nowego bloga, którego niniejszym pimpuję, a który będzie służył wielu pokoleniom maturzystów jako źródło prezentacji ustnych. :D Pierwszy tekst poświęcony wierszowi Shelleya, ale oczywiście z poletka zainteresowań naszej drogiej autorki.

3. B jak blokada twórcza Zbyszekspira (OK, chwila na "squee" z uwagi na nick!) czyli notka na nowo odkrytym przeze mnie blogu, którego autor uwielbia książki i cytaty. Akurat ten konkretny wpis spodobał mi się ze względu na frapującą również mnie tematykę, ale wszystkie notki z cyklu "alfabetycznego" są godne polecenia.

4. "Makbet" na nowo przełożony zacofanego w lekturze; ujęło mnie pierwsze zdanie notki, bo wyobraziłam sobie np. Hamleta posługującego się językiem postaci z "Wojny polsko-ruskiej" - ciekawe ćwiczenie wyobraźni. Poza tym nie wiedziałam, że istnieje nowy przekład "Makbeta", huh, wypadłam z obiegu. Notka zaś ładnie wprowadza nas w nastrój kwietnia.

5. Possession ~ A.S.Byatt dovegreyreader; niezwykła recenzja niezwykłej książki, którą po prostu boję się przeczytać.

6. Chłopcy sprzątnięci przez swoje zabawki. Powieści szpiegowskie Johna Le Carré, cz. 1 Sławomiry Raczyńskiej pokazały mi, że ja już mojej recenzji z "Tinker Tailor" pisać nie muszę - bo powiedziałabym mniej więcej to samo, choć pewnie mniej elokwentnie.

7. The story of Keep Calm and Carry On na Apartment Therapy: sam plakat uważam za trochę zbyt rozpowszechniony, ale chciałabym mieć jego przeróbkę na modłę DW, np. "Keep calm and pretend it's a plan". Zawsze na plus są zdjęcia Barter Books, jednej z moich ulubionych księgarni na świecie.

8. Hull 0, Scunthopre 3 Christophera Priesta; brutalny rant pewnego starszego pisarza na listę nominowanych do Arthur C. Clarke Award za rok 2011 - polecam zwłaszcza fragment poświęcony Chinie Mieville'owi.

Rusty Angel

Fangirl

Ola. Fangirl. Matka smokom. Żona pisarzowi. Lubi czytać, pisać i uczyć się nowych rzeczy. Uwielbia wielkie roboty.