Rozwiązanie konkursu, czyli "Czarne" powędruje do...

by 8.10.12 2 komentarze
Dziekuję bardzo za udział w konkursie. Wszystkie odpowiedzi przeczytałam z zainteresowaniem, bardzo podobały mi się zwłaszcza te zabarwione politycznie, ale ostatecznie zdecydowałam się nagrodzić tę wypowiedź, która wydawała mi się być najbliżej moje wrażliwości i mojego wyobrażenia o dwudziestoleciu międzywojennym.

Książka powędruje więc do Miho_kw za komentarz: 

Dwudziestolecie zawsze kojarzyło mi się z pierwszym haustem świeżego wiosennego powietrza. Ludzie, w Polsce, w końcu mogli nieskrępowanie cieszyć się życiem, celebrować je. Po ciężkich latach nadeszły wolne i całkiem nowe. Zmianom w polityce i społeczeństwie, towarzyszyła zupełnie nowa moda, nowa sztuka (film i fotografia), nowa muzyka, nowa obyczajowość.
Dwudziestolecie to też czas kobiet. Czas walki o ich prawa, swobodę poglądów i obyczajów, swobodę realizowania się artystycznie. Czas powieściopisarek.
Kiedy myślę: "lata dwudzieste", widzę piękne kobiety w wieczorowych toaletach, z włosami ułożonymi w fale, uwodzicielki; i mężczyzn, w idealnie skrojonych frakach, z wypomadowanymi włosami; zatłoczona kawiarnia a w tle słychać jazz.
No, i jeszcze poezja. Ta radosna, nieskrępowana martyrologią i historią, afirmująca życie. Skamandrycka.

Gratulacje! Miho, podeślij mi proszę swój adres do wysyłki i sugestię dedykacji.

***

Impreza urodzinowa Cydy i moja przeniosła się z powodów od nas niezależnych do hinduskiej restauracji Masala House, w Katowicach, na ulicy Mickiewicza 32 (obok kościoła). Data nadal bez zmian, najbliższa sobota, zaczynamy o godzinie 17.00, myślę, że nie dłużej niż 22.00. Jeśli ktoś potrzebuję noclegu, proszę o jak najszybszą informację.

Ola Cholewa

Fangirl

Ola. Fangirl. Matka smokom. Żona pisarzowi. Lubi czytać, pisać i uczyć się nowych rzeczy. Uwielbia wielkie roboty.