Eintopf #4

by 14.4.14 33 komentarze
Znowu uzbierało mi się kilka ciekawych linków, więc się nimi podzielę (dobre rzeczy należy promować :D). Poza tym linki łatwiej zbierać niż notki pisać...

Pamiętacie, jak pisałam, że chyba zaczęłam ogarniać życie? Nie mogłam się bardziej mylić. Dość powiedzieć, że notki będą się pojawiać bardzo nieregularnie, mam ze dwie w formie notatek, ale nie jestem w stanie znaleźć dostatecznie dużo czasu w ciągu dnia, by je przełożyć na spójne teksty. A nocami nie potrafię pisać. W ramach rekompensaty i wykorzystania czasu za to intensywnie sprzątam i dom prawie że lśni. Oh well.



1. Angua przy okazji notki szafiarskiej o nowym płaszczyku (prześlicznej urody, mam podobny, już całkiem poprzecierany w niektórych miejscach, z którym nie umiem się rozstać) czyni kilka ciekawych obserwacji na temat steampunku. W tekście znajduje się też fajny link do bloga o własnym stylu.

2. Na razie nie mogę pić alkoholu, ale jak tylko znowu będę mogła, to zabieram te przepisy na drinki inspirowane rodami z "Gry o tron" do jakiegoś dobrego baru i zamierzam je wszystkie wypróbować. Poza tym jak one są ślicznie sfotografowane!

3. Nie jest tajemnicą, że uwielbiam książki Angeli Carter. W trakcie pisania o nich pracy magisterskiej wielką pomocą był mi ten esej autorstwa Jeffa Vandermeera, który jest cudownym wprowadzeniem w świat tej nadal niedocenianej autorki. Jakiś czas później dane mi było poznać Jeffa osobiście i wiem, że od dawna planuje napisać o Carter książkę. Czekam.

4. Miniaturowe elementy domków dla lalek z poprzedniego eintopfu przypomniały mi o zagranicznym projekcie, który mnie swojego czasu zachwycił: hobbicka norka zbudowana przez pewną Angielkę. Makieta zachwyca nie tylko wykonaniem, ale przede wszystkim zgodnością z oryginałami (filmowy, ale też książkowym). Maddie wykonała też prześliczny dom dla myszek w pniu drzewa.

5. Robert Downey Jr. rządzi i wymiata.

6. Kategoria rzeczy, których nie chciałam wiedzieć: dlaczego kobiety miesiączkują. Serio, nie chciałam tego wiedzieć, dobrze, że już skończyłam się rozmnażać.

7. Chodzi za mną ta piosenka, od kiedy usłyszałam ją w Trójce. Kiedyś teksty bywały zdecydowanie lepsze... (BTW, wersja z radia była zdecydowanie lepsza, ale nie zapamiętałam nazwiska wykonawcy, oprócz tego, że brzmiało z lekka litewsko).



8. Zdaje się, że mówiłam coś o wielkich robotah rysowanych przez Alphonse'a Muchę? No cóż, postaci z "Gry o tron"
a'la czeska secesja nie są aż tak zajefajne, ale też warto na nie rzucić okiem.

9. Ta lista dosyć wyraźnie pokazuje, że w każdym wieku można coś osiągnąć. Zakładam, że miała działać motywująco; na mnie działa przygnębiająco...

10. Pewnie już wszyscy czytali, ale Ninedin stworzyła wpis o "tych złych". Czyli prosto wyłożona teoria tworzenia przeciwników dla głównych bohaterów. Jeśli taki notki są inspirowane przez złe książki, to nie mogę się doczekać tych inspirowanych przez dobre.

Ola Cholewa

Fangirl

Ola. Fangirl. Matka smokom. Żona pisarzowi. Lubi czytać, pisać i uczyć się nowych rzeczy. Uwielbia wielkie roboty.