Sen nocy letniej

by 14.5.15 11 komentarze
Drogi pamiętniczku!

Dziś w teatrze odkryłam, że bawi mnie niezmiernie rubaszny humor na scenie, jeśli tylko aktorzy są brytyjscy. Dominic Dromgoole dosyć ładnie i czysto udowodnił mi, że niesłusznie zazwyczaj wycina się z adaptacji sztukę o Pyramie i Tyzbe, bo jest to chyba najlepszy fragment "Snu nocy letniej" - jeśli tylko zatrudni się utalentowanych komicznie aktorów. Pamiętniczku, popłakałam się ze śmiechu.

Co do reszty obsady, to Lysander starał się jak mógł, ale ten (ziew) wątek (ziew) miłości, która (ziew) "never did run smooth" (ziew) jest nie do uratowania, zwłaszcza jeśli wróżki uprą się, by sztukę ukraść: tak było dziś. Puk-nastolatek, Tytania/Hipolita (i jej dwór), ale przede wszystkim John Light jako Oberon/Tezeusz (te jego miny! to drzewo!) to prawdziwe gwiazdy tego spektaklu. "Sen nocy letniej" nie jest moją ulubioną komedią Szekspira, ale właśnie zaczynam polować na DVD (w rozsądnej cenie). Bo jest to coś, do czego chcę wracać, do czego będę wracać wtedy, gdy będę potrzebować ucieczki od rzeczywistości.

Albo poprawy humoru, bo jednak prawdziwymi gwiazdami byli poczciwi ateńscy rzemieślnicy i to im należą się laury. Tak robić z siebie osłów, drogi pamiętniczku, to nie każdy potrafi.

A wy, drodzy znajomi, którzy do teatru/kina ze względu na okoliczności różnorakie życiowe nie dotarliście, nadróbcie to, gdy będziecie mieć okazję. Bo warto, och, jak bardzo warto!

(Na pocieszenie zostawię wam moją od dziś drugą ulubioną wersję "Snu nocy letniej", dzięki której nie tylko kobieta obok mnie, ale i ja mogłam się popisywać znajomością tekstu sztuki z pamięci.)



P.S. (Bo od wczoraj mi ta sztuka z głowy wyjść nie może.) Od czasów "Rocky Horror Show" nie czułam tak pełnego zachwytu i zanurzenia w wydarzenia na scenie. To była radość, karnawał w najczystszej postaci: aktorzy bawili się znakomicie, a dzięki nim również widownia. Nie było elementów chwytających za serce, ale to nie wada. To była rozrywka najwyższej próby.

Rusty Angel

Fangirl

Ola. Fangirl. Matka smokom. Żona pisarzowi. Lubi czytać, pisać i uczyć się nowych rzeczy. Uwielbia wielkie roboty.