Od Tony'ego Starka wara?

Raz dwa, raz, próba klawiatury. Dawno mnie tu nie było, hm? Ale mam ważki powód do powrotu - ulało mi się.

No więc w wyniku Civil War II Iron Man został kobietą. Czarnoskórą. Nastoletnią. Genialną.

W internetach shitstorm, czego w sumie można się było spodziewać, "moja" część sieci ma pod ręką popcorn. Czytamy zarzuty, że to zamach na utarte normy, że poprawność polityczna, że czemu nie Iron Woman (Iron Maiden, he he), a w ogóle to autorem będzie biały facet. U mnie do popcornu dołącza w tym momencie mocny alkohol.

Miałam nadzieję, że po Milesie Moralesie, Human Torchu (z filmu), Spider-Gwen, Thorze i Ms Marvel nie będziemy musieli tego znowu przerabiać - ale niestety nadzieja matką głupich. Spróbujmy więc po raz kolejny wyjaśnić, co i jak, może w końcu do kogoś dotrze.



1. Dlaczego kobieta?


Um, bo reprezentacja się liczy? Bo kobiety kupują i czytają więcej komiksów niż faceci i niespodzianka, lubią czytać o osobach, z którymi mogą się identyfikować/mogą do nich aspirować? I wydawnictwa komiksowe zdają sobie z tego sprawę? Take your pick.

2. Dlaczego czarna?

Bo tak, kurwa.

A tak bardziej merytorycznie, mamy Tony'ego Starka, białego, hetero, genialnego, przystojnego. Co jest od tego "ideału" (znam historię powstania postaci Iron Mana) najdalsze? Odpowiedzi udzieli nasz ekspert, Russel T. Davies:


3. Dlaczego nastoletnia?

Z tego samego powodu, dla którego Ms Marvel i Spider-Man: bo jeśli wydawnictwo chce sobie wychować czytelników komiksów, to musi zacząć od jak najwcześniejszego wieku, podsuwając im komiks z atrakcyjnym dla danej grupy wiekowej bohaterem. Pewnie byłby to ośmioletni superbohater, ale jakoś głupio dołączać go do Avengersów...

4. Dlaczego zastąpiła Iron Mana?

To mój "ulubiony" argument. Bo komiks o Riri Williams nie sprzeda się nawet w 1/4 tak dobrze, jak nowe wcielenie Iron Mana. Tu działa magia mamony, ale to nie znaczy, że nie można upiec kilku pieczeni na jednym ogniu i stworzyć dobrej historii (ja tam w Bendisa wierzę) i pozwolić na rozbieg nowej bohaterce.

Bo Tony wróci, oni zawsze wracają.

5. Dlaczego comixology nie pozwala mi zasubskrybować komiksu, który wyjdzie dopiero na jesieni?


Komentarze